Grupa Dino

Historia rozwoju

Ideę marketów „najbliżej Ciebie” stworzyliśmy w 1999 r., kiedy na fundamencie polskiego kapitału, na terenie województwa wielkopolskiego, powstały pierwsze sklepy Dino. W kolejnych latach systematycznie pracowaliśmy zarówno nad rozwojem sieci w nowych lokalizacjach, jak i jakością oraz komfortem robienia zakupów przez naszych klientów. Dziś Grupa Dino jest jedną z najszybciej rozwijających̨ się siecį supermarketów proximity w Polsce – zarówno pod względem liczby sklepów jak i przychodów ze sprzedaży. Poniżej przedstawiamy wydarzenia, które odegrały ważną rolę w naszej historii.

 

Pierwszy sklep pod marką Dino

Wszystko zaczęło się w 1999 r., kiedy w województwie wielkopolskim powstał pierwszy sklep pod marką Supermarket Dino.

Pierwsze centrum dystrybucyjne

W 2002 r., w celu wsparcia rozwoju, powstało pierwsze, własne centrum dystrybucyjne w Krotoszynie, które w następnych latach było sukcesywnie rozbudowywane aż do obecnej wielkości 44 500 m2.

Sklepy Dino zacieśniają relację z zakładami mięsnymi Agro-Rydzyna

W 2003 r. sieć Dino zyskuje kapitałowe więzi z zakładami mięsnymi Agro-Rydzyna, które zaopatrują nasze sklepy w świeże mięso i wędliny od początku ich istnienia.

Rozwój sieci Dino w województwie wielkopolskim

W latach 2004-2009, po wypróbowaniu różnych formatów, menedżerowie Dino dostrzegli możliwość ekspansji supermarketów w segmencie proximity w małych i średnich miejscowościach oraz na peryferiach dużych miast. Realizujemy udany rozwój sieci na terenie województwa wielkopolskiego, wokół własnego centrum dystrybucyjnego, w tempie kilkunastu nowych sklepów rocznie.

100 sklepów i wchodzimy w okres dynamicznej ekspansji

W 2010 r. fundusz PEF VI, zarządzany przez Enterprise Investors, pośrednio nabył 49% udziałów w Grupie Dino stając się strategicznym inwestorem mniejszościowym. Kapitał na rozwój, który w ten sposób pozyskaliśmy stał się katalizatorem dynamicznego rozwoju w kolejnych latach. Rok 2011, w którym przekształciliśmy się w spółkę akcyjną, rozpoczynamy liczbą 111 sklepów.

300 sklepów i drugie centrum dystrybucyjne

W 2013 r., w celu wsparcia rozwoju w centralnej Polsce, otwieramy drugie, tym razem wynajmowane centrum dystrybucyjne w Piotrkowie Trybunalskim. Przekraczamy 300 marketów i na koniec 2013 r. mamy ich już 324, co oznacza, że w latach 2011-2013 nasza sieć rosła w średnim tempie 43% rocznie. Zdecydowana większość naszych sklepów znajduje się w należących do nas nieruchomościach. Dzięki temu eliminujemy wiele zbędnych kosztów i możemy oferować 5 tysięcy produktów w atrakcyjnych dla klientów cenach.

500 sklepów i realizacja ogólnopolskich ambicji

W latach 2014-2015 zwiększamy tempo rozwoju. Rok 2015 kończymy z liczbą 511 obiektów na terenie 12 województw. Z regionalnego gracza staliśmy się drugą najszybciej rosnącą pod względem liczby sklepów i przychodów ze sprzedaży siecią handlu detalicznego artykułami spożywczymi w Polsce. Było to możliwe dzięki wierności przekonaniom, że świeży asortyment, w tym mięsa i wędliny sprzedawane zza tradycyjnej lady, są i pozostaną ważnymi produktami na codziennej liście zakupów Polaków. Aby zapewnić tą świeżość praktycznie od samego początku budowaliśmy sklepy blisko miejsc zamieszkania naszych klientów i o średniej powierzchni sali sprzedaży, tak aby mogli oni robić zakupy szybko i wygodnie.

10 tysięcy pracowników i trzecie centrum dystrybucyjne

W 2016 r. przeciętnie co trzeci dzień otwieramy w Polsce kolejny sklep Dino. Każda lokalizacja jest starannie wybierana przez naszych doświadczonych pracowników – tak, żeby sklepy znajdowały się blisko klientów i w rozsądnej odległości od naszych centrów dystrybucyjnych, dzięki czemu możemy je codziennie zaopatrywać w świeże produkty. Liczba naszych pracowników przekroczyła 10 tysięcy osób. Sieć rozrosła się do 628 sklepów na koniec 2016 r. i coraz częściej pojawiamy się na północy kraju. Drogę w tym kierunku utorowało nam trzecie centrum dystrybucyjne, otwarte w lipcu 2016 r., w Jastrowiu koło Piły.